2014. április 21.

Briós

Új kapuk nyíltak meg a sütésben, mióta a hugicám megtanított kelt
tésztát sütni!Egyébként eszembe se jutott volna, hogy brióst 
süssek, de felbátorodtam az első sikeres sörkifli állományon,
úgyhogy bár izgalommal, de nem a teljes kudarc reményében
született meg az ötlet: legyen a briós a következő, hátha
az is sikerül! És WOW, sikerült!!!!!Szuper recept,
pihe-puha, pehelykönnyű, illatos, vajas kis csodák jönnek
ki a sütőből!Megyek is, gyúrom be a következő adagot ;)

Elkészítés:
1. A száraz anyagokat egy nagy edénybe rakjuk
( liszt,só,cukor)
2. Egy másikban a vizet, tejszínt, vajat, betesszük 1 percre
a mikróba, éppen csak langyos legyen, 
meg a vaj felolvadjon.
3. Ebbe morzsoljuk bele az élesztőt, de nem kell felfuttatni
egyből mehet a keverék a lisztes cucchoz.
4. Szép fényesre dagasztjuk, és a duplájára kelesztjük.
5. Ha ez megvan, 8 részre osztjuk és 
tetszőleges briós formára alakítjuk.
(ez egy hosszú hurka,amire csomót kötöttünk)
6.Tetejüket tojássárgával megkenjük, és még 
15-20 percet kelesztjük.
7.Ekkor jön a tojás fehérjés kenés, ettől lett  ilyen szép
márványos, Anyukám mondta,hogy a beiglit is így szokta:)
Én némelyikre jégcukrot is szórtam, jót tett nekik!
8. Kelt tészta Királnyő Szofikától úgy tanultam,hogy
nem melegítjük elő a sütőt,mert még addig is tud kelni
a tészta,amíg eléri a megfelelő hőfokot.Csak berakjuk 
a hideg sütőbe, egy kis lábas víz kíséretében és 180
fokon 20 percig sütjük.


Tippek:
-ha édesre szeretnétek, mehet bele 20 g cukor is,mert 
ez egy teljesen semleges ízű tészta
-én a következőbe vaníliát és citromhéjat is teszek,
akkor igazi kalács lesz belőle.

1 megjegyzés: