2014. december 14.

Kávés kifli

Tradícionális karácsonyi süti nálunk a kávés kifli.
Szofi sütötte először pár éve, és azóta ő is, én is
elkészítjük minden évben. Nem tudni,hogy miért lett
belőle kötelező ünnepi desszert. Jah, de! Mert nagyon
egyszerű, mutatós, és ráadásul még finom is, főleg a 
reggeli kávé mellé.Már a szépséges hópihés
fém dobozban várja, és reméli ,hogy megéri a
Karácsonyt :)


Elkészítés:
1. Gyúrjunk össze minden hozzávalót, és a tésztát tegyük 
min. 1 órára hűtőbe.
2. Osszuk 8 részre, minden részből formázzunk a kezünkkel
rudat, és azt is vágjuk további 8 részre.( 64 db icipici kifli lesz az
egész adagból)
3.Az így kapott hurkákból formázzunk kifliket, és tegyük őket
sütőpapíros tepsire.
4. Előmelegített 180 fokos sütőben 10 perc alatt megsülnek.
5. Általában a kiflik 2 végét szoktuk fehér csokiba mártani, én
most sűrűn egymás mellé tettem őket, és csak átszaladtam vele
a habzsákba töltött csokival.

7 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megcsináltam én is, csak diabetikus verzióban. (http://kakukkfu-hortobagyianna.blogspot.hu/2014/12/kaves-kiflik-tonkoly-lisztbol.html)
    Túlzás nélkül mondhatom, hogy életem legfinomabb aprósüteménye! :-D
    Köszönöm a receptet.

    Boldog Karácsonyt!

    Anna

    VálaszTörlés
  2. Szia Anna!!!!!Ebben azt hiszem egyetértünk, és Szofi is biztos csatlakozik hozzánk! ;) Örülök,hogy jól sikerült, Neked is!!!
    Boldog Karácsonyt!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia,

    nekem nem igazán áll össze a tészta, habár minden a recept szerint ment. Vagy a 100g vaj kevés, vagy ebbe is kellene valami tejfölállagú összetevő...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Összeáll az, csak gyúrni kell, kitartóan.A kezed melege megolvasztja a vajat, és előbb-utóbb összeáll!

      Törlés
  4. Nekem se állt össze a tészta, gyúrhattam órákig... 😔

    VálaszTörlés
  5. Ha nem áll össze, nyugodtan hozzá lehet tenni egy kiskanál vizet.

    VálaszTörlés